петак, 24. фебруар 2017.

КО НАС БРУКА У НБА, 2. ДЕО или ЧИМЕ ТИ ТО НА ЛАЈАВОГ КУВАРА?



               Ау, људи моји, је л` ово почело да свиће? Сам се грешник јавио, не да се покаје, него да брани сопствени грех. Тако нам је свима дао до знања да је ухваћен у нечасти... Бог да се смилује на њега. Сећате се оног мог текста „Ко нас брука у НБА“? Тај текст се толико читао да сам се запрепастила и ја. Хиљаде, хиљаде, хиљаде и хиљаде прегледа је било. Али мени није ни на крај памети пало да ће се икада отворити полемика о тој теми. Јер ово није широка тема. Она је само за свесне људе, који воле своју земљу. Но - неко јесте отворио важно питање.. Један господин је (ја бих јако волела да је био инспирисан мојим писањем), објавио снимак бугарског ансамбла од кога је неко од наших преузео једну игру и ставио је, ни мање, ни више, на највиши српски културни (државни) ниво. Држава то лепо платила и државни радници то изводе за државну плату. Држава нема појма да је можда преварена. Али, шта је ту још занимљиво?


            Занимљива је једна преписка на ФБ. Склонићу имена, јер нећу да се стављам ни на чију страну, будући да мислим да је то за полицију. Јер, да ли су државни апарат и народ преварени, треба да испита тужилаштво уз помоћ полиције. Дакле, само ћу да вас уведем у причу: 

            Aктери су бивши и садашњи феноменални професионални фолклорни играчи, њих тројица. 
            ПРВИ је „Господин с добром намером“ (тако ћу га именовати). Запрепашћен неким фолклорним наступом аматера на сцени, огласио се на ФБ и ставио снимак тог ансамбла. Ма, људи, то што је објавио је страшно! Човек је дибидус у праву. То нема везе ни са чим. 
           ДРУГИ господин, који је сам себе назвао „Лајави кувар“ рекао му је „Ма није то ништа. Види ово“. 
            А ТРЕЋИ, који себе сматра највећим познаваоцем фоклкорне баштине, иако је, кажу, завршио високу школу за васпитаче, заправо спада у пословицу „Не кара мајка Мустафу што се коцка, него што се вади“.  Њега сам назвала „Познавалац“. 

            Њихову преписку сам пренела copy-paste. Прочитајте ову дискусију, па ћу нешто на крају да кажем. А пошто не могу да ћутим до краја, ја ћу да коментаришем њихов „разговор“ црвеном бојом. Ја се тако свађам и са телевизором, само што не пишем по њему, нема довољно прашине. Овде се диже...

 Господин Лајави кувар Kolega dragi (обраћа се Господину с добром намером),  imamo mi i gore varijante od ovoga. Recimo, plagiranje stvari i to drugih naroda i zemalja. Npr.http://www.youtube.com/watch?v=5Rfwo_BPH-U 
Pogledati od 1:45 do 3:20 svaka sličnost sa određenom koreografijom je namerna.

Господин „Познавалац“ Slazem se sa vama g. ***  100% (и он се обраћа Господину с добром намером) a sto se tice g. Koji je u postu naveo deo odlomka u koreografiji Svadbeni obicaji Visok (Па није он приказао део из те Ваше кореографије, него из бугарске. Сами сте се сад усосили) samo da napomenem da je obrada I aranzmanska I koraci prilagodjeni nacinu igranja srpske strane. Na zalost g. Je kuvar po profesi.  

Е, сад ја морам да ланем: 1. Шта значи да je obrada I aranzmanska I koraci prilagodjeni nacinu igranja srpske strane. То је крај сваке приче. Одакле ти право да прилагођаваш било шта туђе - српској страни?! 2. Исказ „г. Је кувар по професи“ је увреда здраве памети на струковној бази. Па није ћорав, ако је кувар! Види, ваљда, шта је бугарско. ~`Ај` што види, него што, бре, то бугарско игра овде у Србији, јер му је то посао, државни посао. 3. Бате, удари једну тачку ил` запету кад пишеш, остадох без ваздуха док читам...

ПРВИ господин, господин с иницијалном, добром намером) ALI GOSPODINE*** (Познавалац),...OVO SU SAMO MIŠLJENJA I STAVOVI POJEDINACA MEĐU KOJIMA SAM I JA... SVE JE STVAR UKUSA (кривично дело у фолклору није "ствар укуса". Због укуса се не иде у затвор) I O NJIMA NE TREBA RASPRAVLJATI.... A JA I DALJE LIČNO MISLIM DA JE OVO ŠTO SAM OKAČIO, OBIČAN KIČ U SVAKOM POGLEDU... BEZ OBZIRA DA LI SE TO DOPALO PUBLICI ILI NE... JA TA PUBLIKA NISAM, A VERUJEM DA I VI TO NISTE...

Господин „Познавалац“ Da da, u potpunosti ste u pravu to sto Ste stavili je y svakom smislu degradacija umetnosti svakako. Moj komentar se odnosi Na doticnog gospodina cije ime CE se zaboraviti brzo jer sem lajavog jezika ni sa cim Ne moze da se pohvali a sa znanjem o umetnosti tek. Ali I Na ljude koji vole da se bave sa necim sto niti su kompetentni a pogotovu bez iskustva izbacuju neke izjave bez tezine (?!?). Da se ljudi Ne dovode u zabludu. Samo toliko inace podrska za ove snimke apsolutno pozitivna

Овај ће да ме претвори у куче, морам опет да ланем.



Мајсторе, знаш како си се одбранио...? Па није реч о господину „лајавог језика“, него о снимку. Ако коза лаже – рог не лаже. Није Вас упропастио „лајави кувар“, него снимак! Мо`ште Ви да објашњавате како се српско-бугарска граница мењала свако мало у 19. веку... И да будете 200 % у праву. Али, кажите нама свима, не кувару, нама, из ког су села игре које се могу видети у Вашој кореографији „Свадбени обичаји Висок“, која је на репертоару нашег јединог професионалног ансамбла, који се финансира из буџета и за шта сте од државе добили паре? И доказе дајте, јер сте били плаћени за игре из Србије, а не игре из Бугарске. Дајте доказе да се тако играло у Србији! Тачка! Дакле – које је село? Па сад, да ли је то село пре 150 година било у Србији или Бугарској, ирелевантно је за ову причу. Битно је да кажете како Ви знате да се баш тако у области Висок играло и где. Јер кад човек прочита ово доле, јасно му је да је кувар мноооооооооого читао. Видите и сами, ево:

Господин кувар  Gospodin Kuvar nije lopov i plagijator, za razliku od nekih koji se predstavljaju kao "veliki koreografi". Baš čudno kako se jedan prepoznao u svemu tome, i nije ga ni malo sramota da predstavi nečiju koreografiju kao svoju. Gospodin Angelov je koreografiju nazvao još i "Gagauzki tanc" a Gagauzi su etnička grupa koja nema apsolutno nikakve veze ni sa Šoplukom, ni sa Visokom već žive na području današnje Moldavije, Ukrajine i Turske. A bilo ih je u Bugarskoj i Grčkoj. Link 1, Link 2, Link 3


Опет морам нешто: Јееее, шта овај кувар зна! Кувара за председника! Живеоооо! А притом је писмен за десетку! Једино што и он пише латиницом... Не може, бре, српска култура да се брани латиницом. Ја не смем да пишем тим писмом да не бих повредила сени закланих у Јасеновцу. Тако су писале и усташе, а то није мој код. Не кажем да ико треба да се одрекне свог писма, да не да Бог. Али се ни ја нећу одрећи нечега свог, нарочито ако је неко због тога био убијен (сад мислим на владику Петра Зимоњића)


Ајмо даље да видимо шта је било:

Господин „Познавалац“ Gospodin nema sta da krije zato ae i javljam neznanje je opsya stvar poznata u Srbiji. Citanje je vrlo korisna stvar , kad procitate sta Sam napisao shvaticete , niti se predstavljam kao koreograf niti govorim o Sopluku. To sto me drugi postuju I cene..

Боже благи! Па, човече, не говориш ти о Шоплуку, али говори - Јован Цвијић. Је л` код Цвијића Пирот у Шоплуку? Јесте! Је л` Висок близу Пирота? Јесте! Па?! „Читање је врло корисна ствар“, слажем се. Па дај помози, не можемо само ми и кувари да читамо.



И на крају Господин кувар I da ne zaboravim, lako je bilo praviti koreografije kada nije bilo interneta i you tube-a, tada se lopovluk lako sakrivao. Sada svačije delo izađe vrlo brzo i lako na videlo. Gospodin Lajavi Kuvar je spreman da pred bilo kime uporedi video snimke, pa da se vidi ko je lajav, a ko lopov.

Господин „Познавалац“ To bih ja voleo iskreno da vidim (Па сви бисмо!)
Господин „Познавалац“ Jeste ova koreografiju je nastala u vreme interneta I opet laz I laz tacnije da vas podsetim 1996 tad je internet u Srbiji bio brend (Мајсторе! Па не платкај се више, кумим те к`о брата, жао ми... А и с чим си кренуо на лајавог кувара, мајке ти?)
---
И шта је било на крају? Па... на крају... Неко је избрисао ово паметовање на Фб. Али касно. Део преписке је снимљен, не све. А други део читаве приче је да је почело да се отвара питање криминала у фолклору, а то има наставак ван овог мог писанија. Ово што сам ја написала, то није ништа. Само блага илустрација. Али оно што је написао и илустровао снимцима Господин с добром намером – то је за орден! Ма, свака му част! Јер у питању је дно – дна! А управо то нас је представљало на још једном спортском догађају највишег ранга. Али... И то је кап у мору фолклорног криминала.

А ја бих на крају... Ако смем... Мало бих хтела да се послужим метафором, без икакве жеље да било кога повредим, јер ми то моја хришћанска православна љубав не дозвољава... Хтела бих то да учиним због антиципације будућности. Отпеваћу једну песму. Ево. Три-чет`ри (баба се поклонила и почела)

„Био један пас и уј'о кувара,
И кувар га је исеко на 1,2,3,4,5,6,...10 делова.

И дошли други пси..."

Дакле, ваља се чувати пробуђених кувара, писмених и храбирих. 

А и ја знам да кувам, што јес' – јес'. Па и ви знате да обарите јаја. То је довољно. И-хај! Довољно. Можете да их препознате кад покушају да нам их увале уместо бубрега...