уторак, 24. октобар 2017.

ПИСМО ЗА ФРАУ МИЛЕР


Поштована фрау Милер,


не познајем лично ни једног нобеловца, па немам кога да замолим да ургира за мене код Нобеловог комитета. Пошто Ви, драга Херта, њих познајете, молим Вас да им пренесете да не желим да примим Нобелову награду за књижевност за овај мој Блог-фркет. Не могу да примим, зато што бих дошла у исту раван са Вама и са Ахтисаријем. Ми не размишљамо исто. А и ја не умем да пишем као Ви... Мислите да ћу морати да пружим аргументе...? Морало би? Мхм... Добро, ево.

 Мој отклон од европских награда. Нисам га ја поставила


1. Нећу међу необавештене. Не верујем да не знате, посебно као неко ко је рођен у православној Румунији, да Црква није невладина организација, него жива заједница крштених душа и Бога. Оних душа које су сада живе и оних које нису више са нама. То је дефиниција коју би сваки интелектуалац морао да зна. Црква није само оно што носи мантију. То је клир. На кога сте мислили кад сте рекли да је у свем злу на овим просторима учестовала и Српска православна црква? На мене и мог покојног попа Бранка? И Бога? Ми смо та Српска православна црква. Сви икада крштени Срби! И Бог, да. По научној дефиницији, по дифолту. 

Кад смо код упокојених душа, СПЦ представљају и стрељани ђаци у Крагујевцу. Црква су заједница свих нас крштених душа и Бога, запамтите  забога милога. Зар су и та деца учествовала у злу? Чијем? Којој конфесији су припадали ти који су пуцали на ту децу? Је л` се у нашој земљи развио национализам или у њиховој? 

Добро. Нећу да се надгорњавам. 1:0 за мене. И плус моји милиони жртава.  Колико је то? Нећу више. Гост сте ми. Више путник-намерник...  Намерник с намером? Разумела 😀.

2. Бојкотујем латиницу, а Нобелове награде се не дају онима који у последње време пишу ћирилицом. Зашто бојкотујем? Зато што је та Босна, коју спомињете, била, у НДХазији за време Другог светског рата. Тада је тамо убијен Митрополит Петар Зимоњић зато што није хтео да се одрекне ћирилице. Читам и ово "...усташка власт је одмах на почетку 1941. године заузела став да се Светосавска црква потпуно уништи и то тако што ће епископи и свештеници бити побијени или протјерани, а православни храмови и манастири порушени. Српска православна црква /СПЦ/ била је једина вјерска заједница коју су њемачки и усташки окупатори прогласили непријатељском, примарно због њеног антифашистичког држања и учешћа у 27-мартовским догађајима 1941. године". Шта Ви мислите о овоме? Овај навод не разумете? Мене разумете, али факта не разумете...? Па, добро, нека Вам преведу цитат, наравно. Ни ја не могу да мислим на вашем језику. Не познајем га. Знам само "Achtung! Achtung", "halt" и "los". Генетски. А Ви? Колико наших речи знате? Исто три!? "Ко то каже...?". Чула сам. Не мора да се понавља. Ахааа, зато се тако добро разумемо. Генет`ка, ба. (То је наш поздрав са страдалне Козаре. Локализам.).

3. Румуни су ушли у НАТО, јер су се плашили КГБ-а? То сте рекли? Нисам неки интелектуалац, али знам да је КГБ распуштен 6. новембра 1991. Пише на Википедији, ако не лажу. Румунија је... Колико година касније ушла у НАТО? (Леле-леле, колико се дуго плашио народ непостојећег КГБ!). Видите, госпођо, да нисам за Нобела. Ништа не знам. Па, како се толико дуго тај народ плашио непостојећег...? Баш ме потресосте. А била сам тамо. Била у Јашију. Код Свете Петке. Ништа нисам приметила... Толико се народ плашио КГБ, да је своје војне ресурсе уступио НАТО-у без цента?! Ма шта кажете...?! Без цвоњка? Нисам ово знала. Благодарим Вам.

Па Вас, ето, молим кад сте већ овде код нас, ако можете... Пренесите ово за награду... (мада би ми паре добро дошле, ал` не дају сваком. Или дају сваком? Ишла бих у бању, старија сам од Вас). Била сам у дворани где се награда додељује... Слушала сам Сезарију Ејвора, певала је тамо. Одлична је. Концерт може, кажем, али награда... Не мора. Не треба. Хвала. Нисмо исто. Да, да, знам да имам преко сто хиљада читалаца... Ма и ја се изненадим. Али не вреди због тога пристати на Нобела... А Ви? Доста их имате и Ви, хвала Богу. Кажу да се на Сајму чекало у реду за Вашу књигу... Немате блог? Разумем, Ви то за паре... А књиге иду? Нису знали да ћете да наступите у ЈДП? Разумем, разумем. Не знам како, али разумем...

Помолићу се за Вас кад одем на Литургију. Не брините. Ма, ићи ћу и ако буде падала киша, ако Бог да, кажем - не брините. Увек идем.

Од Бога Вам свако добро. И Вама и Вашима на дому. 

Ваш Валтер. 
Сви смо ми Валтер. Рек`о Ваш земљак:


ПС Ако ме неко тражи, кажите да сам однела тетки лек.