понедељак, 25. јун 2018.

СРПСКО АУТОКАСАПЉЕЊЕ

Когод чита овај блог зна да ово пише једна баба. У седмој деценији, да. И свашта зна, јер су је године училе шамарима и загрљајима, па и да није хтела, морала је да памти. Дакле, свашта зна... Па и о спорту. Али баба није селекторка. Не. То је непристојно бити уместо званично изабраног, ма какав да је. Просто је то ствар отмене пристојности. Али.... Баба зна само оно што види. А види и оно што не треба да види. И, нормално, не види оно што треба да види, да удене конац у иглу, на пример. А појаве види као да јој је искључен тон. Гледа. Просто само гледа. И онда ту слику провуче кроз свој старачки, искуством обликован, мисаони апарат. па, кад то обави, стане испред телевизора и све у лице каже немачком судији Феликсу Бриху, који је судио на уталмици Србија - Швајцарска.

Хер Бриху, јесте Ви доктор права, али не знате да је Патријарх Павле рекао
 да је морал изнад закона и зато, мислим, грешите. А и не знате песму "Није мала, није мала...", а ми сви знамо.


У ствари... Нећу да пишем о немачком судији. Уклапа се, чини ми се, у партизанске филмове... А "Отписаних" више нема, па нема ко да се врати. Мислим на нашу памет која је отишла у ту исту Немачку, Швајцарску... И кад овде нема става, може Феликс да ти ради шта хоће. Он ме не интересује. Ми ме интересује. Ми!

Читала сам коментаре пре уталмице са Швајцарском кад је Крстајић одлучио да Љајића остави на клупи, а да утакмицу започне Филип Костић. То шта је народ говорио о Костићу, то је било разапињање на крст какво савремени свет још није видео. И сви ти коментари су пуштани! Као да то није било психичко убиство младог човека. Па он, бре, да је стрељао народ у родном Крагујевцу, као што су Немци, мање би га пљували, као што су мање пљували овог Немца Феликса, овог доктора права... Како је могуће да било који портал пусти такве коментаре?!!! Као, нема псовке, па онда може, удри... Човек није важан, важно је да се чита. Па, бре, простаци знају за вуду лутке! Знају да кад тој луткици забијеш иглу кобојаги у пределу стомака, неко чаааак тамо  добије пролив. Нас су вековима прво причом урнисали. Снимани су филмови о "злим Србима", непријатељи су убијали своје, да би их потурали нама... А пре и после - удри "банду" речима! Нема зла који нам "Велики" нису приписивали. А ми? Раније, прекрстиш се, пљунеш у руке и кажеш "Е, па да ти... Са` ћу да ти покажем. Са`ш да видиш, сунце ти крвовао! Коме ти то?!". Е, сад смо их ми заменили, ми пљујемо у вис на све, а на Бога посебно, те нам се враћа на лице. Како је могао, после свега тога, да игра Филип Костић?! Да лети и лебди по терену?!
 Филипе, душице, Бог ти је дао таленат, а не ови пљувачи. Не заборави то!

А читам и следеће; ЕСПН и  портал whoscored.com“ прогласили су Костића за најбољег светског играча у мају месецу и био је испред Роналда и Месија! Спасао Штутгарт од испадања из Бундес лиге. Па, да л` сми ми онда нормални?!

Следеће пљување, али као да су довожене цистерне, било је после утакмице са Швајцарском. Као, ми неваљамо, па нам је крив судија. Као, играли смо само у првих неколико минута.  Ало, људи, а у ком минуту је судија поделио жуте картоне нашима?! И како се осећају најбољи, или да кажем одлични играчи, кад буду кажњени на почетку утакмице? Шта кажњени играч може да мисли? Он не сме да се опусти и да игра у пуној снази и памети, јер не зна шта ће судија да му ради. А ако га још и избаци из игре, остаће тим без једног играча. И кажњени се  умири. А онда утихну и остали. Тако је судија умртвио игру српске репрезентације. Тако! Тако се то ради. Нису играчи без кондиције, па да не могу да трче. Па не играју на неком нашем пољанчету. Играју по свету. Али, то што смо ми причали и писали о њима, то ни један народ на свету не ради себи и своме. Сећам се да ми једном један Шиптар из Македоније пре једно 40-45 година рекао: "Ви сте несложни као народ. Кад у наше село дође полиција - нико ништа не зна."Јеси видо тог? Нисум! Ниси?! А бе, нисум!". А ви овде сами трчите да пријавите свог".  И од Шиптара можеш да учиш, ако си паметан.

И онда круна свега - држање Митровића и досуђивање фаула њему!


Не види баба добро... Је л` ово дупла слика кад је Митровић направио фаул или...?

И онда још један гол. "Ако!", повикаше Срби одавде, а Швајцарци ставише крст на груди, па нам се још и ругају. Је... Онда прочиташ како жена из владе назива орлове на грбовима - птичуринама... Кад видим колико смо пролупали, задовољна сам собом, Боже ме `прости... А онда видех и ово. Не знам да ли је тачно, али што само ја да гледам...?

 У крајњој линији, више ме не брине како је стварно било. Прошлост је прошлост. Али каква нам је будућност? Хоће ли ово и нама да се деси после посете миграна? Да клепећемо на грудима, заборављајући да нам је то крст? Толико су нам искасапили дух, да је мало шанси да нам је ишта остало од здраве памети.

 Судећи по овоме - још имамо духа :)


 Али, ако је, пак, и ово што доле следи истина, онда ми већ не постојимо. И онда, тако мртви, убијамо пљувањем живе који нас представљају...



 Не бих хтела да будем безобразна, али само у оваквој култури и Милена Драгићевић-Шешић може да постане академик. Можда вам ово сад не значи ништа, али ми верујте да је то све један једини и јединствени пакет-аранжман рада на српском аутокасапљењу... 

 ПС Сад ми неко рече да ФИФА није уврстила наша, али сама наша, државна обележја у свом званичном споту за Мундијал. Не могу да проверавам. Проверите, молим вас, па онда пљујте наше...